April 27, 2024

Sådan øger Searchmind jeres kundeengagement med e-mailmarketing

E-mailmarketing bør være mere end en digital udgave af en forældet reklameavis, der havner ubemærket i indbakken. Når en e-mailstrategi udformes og implementeres korrekt, kan denne kanal vise sig at være et yderst rentabelt ben i jeres markedsføring. Faktisk kan man regne med, at hver investeret krone i e-mailmarketing i gennemsnit genererer en ROI på 42, hvilket tydeliggør potentialet i effektiv e-mailmarkedsføring.

Teknologi og data driver engagement

Jeres udgangspunkt og behov er centralt i vores arbejde - uanset hvilken marketing indsats, I ønsker hjælp til. På den måde møder vi jer, lige netop der, hvor I er, samtidig med at vi i et transparent samarbejde hjælper jer med at nå jeres ambitioner.

De udfordringer, vi ofte ser og hjælper virksomheder med at overkomme relateret til e-mailmarketing involverer bl.a.:

Integration mellem platforme

For at tilgå data om jeres kunder og derved skabe målrettet e-mailindhold, er det nødvendigt, at skabe integration mellem jeres e-commerceplatform og den ESP, vi arbejder i. Denne indsigt i kundens købshistorik, adfærdsdata fra jeres website og lagerstatus, gør det muligt, at trække de rette oplysninger i realtid. Et velintegreret setup sikrer, at data flyder frit mellem systemerne, hvilket sikrer en dybdegående forståelse af jeres kundegruppe og deres behov, hvilket i sidste ende sikrer en så præcis personalisering af e-mailkampagner som muligt.

Førstepartsdata, som grundlag for dataanalyse

For at skabe så personligt og relevant indhold som muligt, har det stor konkurrencemæssig betydning, at I som virksomhed indsamler jeres egne data om kunder, altså førstepartsdata. Det skyldes bl.a. lovgivning, der kontinuerligt strammes yderligere og kvaliteten af data, der ud over at overholde juridiske bestemmelser også giver os så præcise oplysninger om kunders adfærd, præferencer og interaktioner som muligt. Dette fordi dataene kommer fra jeres eget website, med samtykke fra kunderne.

Personaliseret segmentering

Når integrationen mellem platforme er på plads, kan vi påbegynde en gennemgående segmentering af jeres kundebase baseret på adfærdsdata, købshistorik og personlige præferencer. Dette dataudgangspunkt og kunders interaktion med udsendte mails, gør det muligt at udarbejde detaljerede segmenter. Dette fundament muliggør skræddersyet indhold, der resonerer med hver enkelt modtager, fordi vi med segmenter kan filtrere, hvilke modtagere, der får værdi ud af de forskellige e-mailflows. Vores strategi er at forvandle standardiserede budskaber til personlige dialoger, hvilket ikke alene forhøjer engagementet, men også etablerer jer som et troværdigt, tillidsskabende brand for jeres kunder. De strategiske tiltag kræver ikke kun teknisk snilde, men også kreative løsninger, med menneskelig indsigt og kundeforståelse i centrum.

Eksperterfaring med ESP’er

Hos Searchmind er vi eksperter i ESP’er som bl.a. Klaviyo, ActiveCampaign og Voyado, der leverer dybdegående analytics for at sikre, at hver kampagne er så præcis og responsiv som muligt. Når vi arbejder med automations og flows i forbindelse med e-mailmarketing, bruger vi derved de nyeste teknologier til automatisk at sende udløste eller tidsbestemte e-mails til segmenterede kundelister for at øge effektiviteten og personaliseringen af en given kampagne. Dette omfatter bl.a. automatiserede velkomstmails til nye abonnenter eller målrettede e-mails, udløst af kunders adfærd.

Implementering og forventningsafstemning

En effektiv implementering af strategiske tiltag kræver forståelse for de eksisterende teknologiske rammer, I arbejder inden for samt en realistisk vurdering af de tilgængelige ressourcer. Dette indebærer, at vi foretager en forventningsafstemning med jer, for at sikre, at de løsninger det er muligt for os at udarbejde, er i overensstemmelse med de tekniske muligheder og ambitioner, I har. På den måde kan vi altid holde, hvad vi lover. En afgørende faktor i vores vurdering af jeres muligheder, er bl.a. bundet op på, hvorvidt jeres e-commerceplatform og ESP kan integrere med hinanden. Uanset, hvad vi sammen finder af løsninger, er vores mål at hjælpe jer mod øget kundeengagement og salg.

Udvikling af værdifulde relationer

Vores ambition strækker sig udover overfladiske interaktioner. Vores tilgang er grundlagt i sætningen:

“The right message to the right people at the right time”.

Dette kommer til udtryk ved, at vi indarbejder værdifulde tilbud og uddannelsesmæssigt indhold, på baggrund af data, der etablerer jeres brand som en troværdig spiller på markedet med tillid og faglig ballast som grundværdier. Ved hjælp af skræddersyede kommunikationsflows og adfærdsudløste e-mails, fastholder vi kundens interesse og dedikation - fra det øjeblik, de bydes velkommen, til de fejres som loyale ambassadører. At skabe ambassadører for jeres virksomhed er ikke blot en blåstempling af de produkter eller services, I tilbyder - det er også fordelagtigt, idet omkostningerne til at få en eksisterende kunde til at genkøbe er lavere, end det er tilfældet, hvis I forsøger at tiltrække nye kunder.

Drømmer I om øget kundeengagement og vækst?

Gennem omhyggelig overvågning af jeres KPI'er, sikrer vi, at vores strategier er i konstant udvikling. Denne datadrevne tilgang giver os mulighed for at skabe en tilpasset strategi, der er skræddersyet til jeres virksomhed, sikrer vækst og tilgodeser jeres kunders skiftende præferencer. På den måde får I en trofast samarbejdspartner, der har jeres mål som omdrejningspunkt for vores tiltag, samtidig med, at vi tør udfordre status quo.

Kontakt Searchmind i dag for at påbegynde jeres e-mailmarketing rejse mod dyb kundeloyalitet og forretningsvækst.