April 30, 2024

Sådan gør Searchmind jeres kreativer til et afgørende aktiv

Kreativer som bl.a. billeder, grafikker, animationer og videoer tiltrækker potentielle kunders opmærksomhed på en anden måde end tekst alene. Derfor er det oplagt at inkorporere det visuelle udtryk i jeres strategiske overvejelser, så I skiller jer ud fra konkurrenterne og sikrer størst muligt engagement med jeres brand.

Målrettede kreativer skaber en stærk brandidentitet

Content omfatter ikke blot tekstskrivning; det inkluderer også kreative elementer som grafik, billeder og videoer. En kombination af de forskellige typer content på tværs af kanaler og medieformater, styrker jeres brandbudskab og identitet. Derfor stræber vi efter at samarbejde på tværs af afdelinger for at udvikle en integreret strategi, hvor forskellige typer af indhold samarbejder om at skabe synergi, forhøje engagement og øge konverteringsrater.

Vores hold af creative specialister brænder for at skabe unikke kreativer, med grundlag i jeres specifikke behov og mål, samt en dyb forståelse af jeres målgruppe, produkter og brandidentitet. På den måde skaber vi kreativer, der differentierer jer fra konkurrenterne samtidig med, at vi åbner kundernes øjne for værdien i jeres brand.

Vi har kompetencer inden for:

  • Grafisk design
  • Fotografi og billedredigering
  • Videoproduktion
  • Infografik
  • Animation

Disse kreativer har forskellige formater og kan bruges på tværs af kanaler, afhængig af jeres mål og øvrige marketingtiltag. Se med her for at få et indblik i, hvordan forskellige kreativer kan tage sig ud, når de produceres hos os.

Drevet af jeres performancemål

Jeres behov og ambitioner er vores udgangspunkt. Vi skræddersyer produktion og/eller behandling af jeres kreativer, så de passer ind i jeres strategiske tiltag. Vi undersøger hele kunderejsen for at opnå vidtrækkende indsigt i, hvad der kan engagere jeres kunder, afhængig af, hvor de befinder sig. På den baggrund skaber vi forskellige typer af content afhængig af målgruppens interesser, kanalvalg og format.

En eksperttilgang til kreativer

Vi producerer alle kreativer med et detaljeret blik og høj performance som fokus. Vores creative specialister er alle uddannede i Adobe-værktøjerne, hvilket sikrer professionelle løsninger af høj kvalitet. For at I kan få en fornemmelse af, hvordan vi kan hjælpe jer i arbejdet med kreativer, giver vi her et indblik i, hvordan vi typisk griber en opgave an. Dette er dog et forenklet billede, da vores løsninger altid tilpasses jeres behov og ønsker.

Behandling

Vi behandler jeres eksisterende materiale med baggrund i vores viden om, hvordan kreativer virker bedst muligt, afgjort af de rammer, jeres mål, brand og målgruppe sætter. Behandling af kreativer foregår i følgende trin:

  1. Overlevering, hvor vores kreative specialister sætter sig grundigt ind i jeres behov og contentstrategi. I samarbejde med vores andre afdelinger, eksempelvis Paid Social eller Google Ads, indsamler vi indsigter om målgruppe og hvilke annonceformater, I ønsker hjælp til.
  2. Behandling, hvor vi redigerer og tilpasser det materiale, vi har fået overleveret fra jer, afhængig af ønskede formater og jeres mål med indsatsen. Her tager vi udgangspunkt i jeres eksisterende visuelle identitet, så jeres brand styrkes på tværs af kanaler.
  3. Korrektur, hvor I får tilsendt det færdige materiale i de ønskede formater og kontekster. Vi kan foretage sprogversioneringer samt tage højde for rettelser, på baggrund af jeres feedback.

Vores vidtrækkende erfaring med virksomheder samt data om kunder, digitale platforme og konkurrenter sikrer, at jeres content konstant er optimeret bedst muligt. På den måde evaluerer vi løbende på, hvilke formater og visuelle udtryk, der vil performe bedst relateret til jeres brand.

Produktion

Med udgangspunkt i en brand performance tilgang, opbygger vi kreativerne ud fra forskellige frameworks - fælles for dem alle er, at de har jeres brand og performance som de væsentligste pejlemærker. Vores arbejde typiske tilgang til en produktion af kreativer foregår overordnet set således:

  1. Planlægning, hvor vi sætter os ind i jeres behov, strategi og budget, udfærdiger et storyboard og laver en produktionsplan. Her arbejder vi strategisk med jeres branding, som kan bruges på tværs af kanaler.
  2. Produktion, hvor vi producerer materialet. Her indgår opsætning, lys og lyd, scenografi m.m.
  3. Edit, hvor redigering, tilføjelse af visuelle elementer, lyddesign og colour grading finder sted. Her integreres vores indsigt i forskellige kanaler og hvordan målgruppen engageres bedst muligt.
  4. Korrektur, hvor I får tilsendt det færdige produkt i de ønskede formater og kontekster, der sikrer en strømlinet brandidentitet på tværs af kanaler. Det er også her vi foretager sprogversioneringer og voice-over på fremmedsprog, hvis I bevæger jer på det globale marked. Vi foretager også rettelser på baggrund af jeres feedback.

I enhver produktion anvender vi teknikker fra narrativ storytelling og visuel komposition, hvilket sikrer, at hvert element bidrager til kreativets samlede mål. Gennem nøje planlagte CTA'er integreret i indholdet, motiverer vi jeres målgruppe til at tage det næste skridt i deres kunderejse. Materialet evalueres løbende via nøglemetrics som visningsrater, engagement og gennemsnitlig seertid, hvilket muliggør en konstant optimering.

Har I brug for en kreativ samarbejdspartner?

Vores kreative specialister sikrer, at I indfrier det potentiale, jeres virksomhed rummer. Det eneste I skal gøre er at overdrage ansvaret til os, så tager vi jer med på rejsen mod content, der engagerer og konverterer.