Munk Store

Målsætning

Med et bredt udvalg af de mest populære brands inden for beklædning til mænd og kvinder, befinder Munk Store sig på et særdeles konkurrencepræget marked, i kampen om de gode organiske placeringer. Deres mål var at nå til tops i søgeresultaterne.

Strategi

Munk Store havde et ønske om en strategisk samarbejdspartner, med en holistisk og nytænkende tilgang til deres SEO-indsats. Derfor havde vi et alsidigt fokus på: Udformning af content strategi, øget synlighed på tværs af brands, tværfordeling af KPI’er ud fra mest relevante brands i prioriteret rækkefølge, brug af relevante longtail termer inden for hver kategori og brand.

Hvad vi gør
Vores tilgang baserer sig på et strategisk, skræddersyet grundlag. For at bygge et stærkt samarbejde med Munk Store, skabte vi en content plan, baseret på sider, der manglede contentudvidelser til nuværende indhold med potentiale for højere rangeringer. Derudover arbejdede vi med: SEO-sprints på strategiske brands, udvidelse af tekstindhold på relevante sider i samarbejde med Munk Store samt udvidelse af relaterede søgeord, der med teknisk implementering skabte højere rangeringer.

Resultater
Det gode samarbejde med Munk Store har været afgørende for at opnå de gode resultater. Takket være en målrettet indsats, formet af deres ønsker og behov, ligger deres topbrands nu bedre placeret i de organiske søgninger end nogensinde før.

59%
Flere søgeord i top 3 på Google
33%
Flere visninger i organiske søgeresultater på "asics sko"

More data

Google Ads  – på tværs af alle markeder

2021 - 2022

  • 59% flere søgeord i top 3 på Google
  • 27.000 flere kliks i søgeresultater sammenlignet med samme periode i 2021
  • 1.350.000 flere visninger i SERP’en i forhold til samme periode YoY
  • 33% flere visninger i organiske søgeresultater på “asics sko”

Testimonials

Samarbejdet med Searchmind har været rigtig godt, hvilket resultaterne også afspejler. Searchmind har siden starten haft en meget professionel tilgang til arbejdet, som har givet mig ro i maven.

Derudover har Searchmind været meget lyttende fra start i forhold til, hvad vi ønskede at optimere på. På den måde kan vi nu frigøre flere hænder på kontoret, og i stedet fokusere på det, vi er allerbedst til - nemlig vores arbejde med kunder.

Searchminds faglighed og lydhørhed over for vores ønsker, har resulteret i at størstedelen af vores top-brands i dag har en bedre placeringen end nogensinde før. ”

Mathias Thulstrup
E-commerce Manager hos Munk Store

Collaboration

Anders Thomsen,
Client Manager hos Searchmind

Gennem vores samarbejdet med Mathias hos Munk Store, har vi på kort tid formået at skabe et tæt partnerskab, hvor vi ser på forretningen som helhed – og udnytter de muligheder, der ligger for at drive mere relevant trafik til deres vigtigste brands – men især også holistisk på hele sitet og det potentiale, der er at finde her."