FLOWR

Strategi

På baggrund af vores SEO- og Google Ads framework samt etablering af GAP-analyser af konkurrenterne, skabte vi grundlag for en solid videns- og inspirationsbase. Dette gav os forskelligartede inspirationskilder, som gjorde det muligt for os at præstere og opnå dominans i SEO på de ønskede områder.

Målsætning

FLOWR ønskede at blive udfordret på nuværende strategi og opsætning, for at flytte sig fra status quo. Dette med omsætningsvækstmål fastsat til 50% for SEO og Google Ads, samt synlighed.

Hvad vi gør
Vores indsats omfattede optimering af Google Ads kontoen iht. ROAS og omsætningsmål, dybdegående søgeordsanalyse, teknisk audit for at optimere SEO og brugeroplevelse, samt justering af meta-data og opsætning af dynamiske opskrifter på alle produkter. Derudover gennemførte vi outreach for vigtige money keywords. Analysen og content-produktionen blev udført i tæt samarbejde med FLOWR's interne team og udviklere.

Resultater
FLOWR.dk var endt på et plateau, hvor performance var forblevet status quo. Derfor lavede vi sammen en strategi for vækst af SEO, der skulle øge synligheden på Google – men også search på Google Ads, herunder YouTube. Efter tæt dialog med FLOWR og en optimering af deres kanalsammenspil, skabte vi en tredobling af omsætningen i 2020 sammenlignet med 2019, samt en fordobling fra 2020 til 2021.

126%
Øget synlighed
197%
Omsætningsvækst fra SEO
201%
Omsætningsvækst fra Google Ads

More data

Google Ads  – på tværs af alle markeder

2019 - 2020

  • 264% øget synlighed på SEO
  • 218% omsætningsvækst fra SEO
  • 225% omsætningsvækst fra Google Ads – med kun en budgetforøgelse på 9%.

2020 - 2021

  • 126% øget synlighed på SEO
  • 197% omsætningsvækst fra SEO
  • 201% omsætningsvækst fra Google Ads – budgetforøgelse på 103%.
  • YoY stigning på 300% i eksponeringer på Google, samt en branded volumen på ca. 400% stigning.

Testimonials

Da vi, tilbage i 2020, indgik samarbejdet med Searchmind, var det med fokus på at få en bedre SEO base og bedre udnyttelse af vores Google Ads, samt efterfølgende skalere begge kanaler. Vigtigst for os var at få en tættere og engageret samarbejdspartner.

Vi oplevede at de hurtigt satte sig ind i vores brand, koncept og marked, fandt de lavt hængende frugter, og arbejdede efterfølgende med langsigtede planer, samtidig med at de udfordrede os og udviklede hele FLOWR marketingmix løbende.

Med Searchminds kompetente rådgivning har vi samlet vores marketingindsatser hos dem, for at skabe synergi mellem kanalerne.“

Trine Hermansen
E-commerce Manager hos FLOWR.dk

Collaboration

Karsten Hansen
Head of SEO hos Searchmind

At samarbejde med Trine og holdet bag FLOWR.dk har været en indsigtsfuld og værdifuld proces for begge parter. Helt fra begyndelsen var vi enige om, at vores fokus skulle ligge på at forbedre deres online tilstedeværelse gennem SEO- og Google Ads-strategier, der tog højde for lige netop deres udfordringer.

Som vores samarbejde har udviklet sig, har vi fået mulighed for at varetage både tekniske og kreative aspekter af deres digital markedsføring, der har skabt en god sammenhængskraft initiativerne imellem.

De gode resultater har vi skabt i tæt dialog med FLOWR, ved at identificere og implementere de løsninger, der kunne drive vækst og forbedre deres synlighed. Den fremgang vi har opnået, skyldes ikke kun de strategier, vi har hjulpet dem med at føre ud i livet, men også den åbne og engagerede tilgang, som FLOWR har haft til hele processen. Deres tillid til vores faglighed har været nøglen til de resultater, vi har opnået sammen."